Minik yüreklerden Van Gölü için büyük mücadele
Van'da çevre bilinci oluşturan örnek bir hareket sosyal medyada büyük takdir topladı. 'osman.batur.yazar' isimli Instagram hesabını yöneten küçük Osman Batur, arkadaşlarıyla birlikte Van Gölü çevresinde dikkat çeken bir farkındalık çalışmasına imza atıyor.
Henüz küçük yaşta olmasına rağmen çevre temizliği konusunda örnek davranış sergileyen Osman Batur, sosyal medya hesabında yaptığı paylaşımlarla “takipçi sayım kadar çöp topluyorum” sloganıyla Van Gölü sahillerinde temizlik çalışmaları yürütüyor. Kısa sürede binlerce takipçiye ulaşan hesabın paylaşımları vatandaşlardan yoğun destek görüyor.

Arkadaşlarıyla birlikte sahil şeridinde plastik, cam ve çeşitli atıkları toplayan küçük çevreciler, hem doğaya katkı sunuyor hem de yaşıtlarına örnek oluyor. Özellikle çekilen videolarda çocukların büyük bir özveriyle çevre temizliği yaptığı görülürken, sosyal medya kullanıcıları da çalışmayı “gelecek nesiller adına umut verici” olarak yorumladı.
Van Gölü’nün korunmasına dikkat çekmek amacıyla başlatılan bu anlamlı hareketin her geçen gün daha fazla kişiye ulaşması hedefleniyor. Hesabın açıklama kısmında yer alan “Sıfır atık tertemiz bir dünya” mesajı ise çevre duyarlılığının küçük yaşta da kazanılabileceğini bir kez daha gözler önüne serdi.
Vatandaşlar ise bu örnek davranışın desteklenmesi gerektiğini belirterek, çevre temizliği konusunda herkesin daha duyarlı olması çağrısında bulundu.
Temizlik bir "kültür" meselesidir. Temizlik bir "bilinç" meselesidir. Temizlik bir "duyarlılık" meselesidir. Temizlik bir "medeniyet" meselesidir. Temizlik bir "insaniyet" meselesidir. Temizlik bir "ahlak" meselesidir. Temizlik bir "İMAN" meselesidir. Dükkanınızın önü, evinizin çevresi, sokaklarınız, caddeleriniz, kaldırımlarınız, parklarınız, yeşil alanlarınız, semtiniz, mahalleniz, dereleriniz, kanallarınız, sahilleriniz, kıyılarınız, çevreniz, doğanız, ilçeniz, şehriniz SİZİN AYNANIZDIR. Eğer temizse, bakımlıysa, düzenliyse o sizsiniz, sizin eserinizdir. Eğer kirliyse, bakımsızsa, dağınıksa, berbatsa o yine sizsiniz, sizin eserinizdir. İNSAN OLAN yaşadığı, oturduğu, gezdiği, dolaştığı, kullandığı yerlere çok çok iyi bakar. ASLA KİRLETMEZ, ASLA KİRLİ BIRAKMAZ, ASLA ZARAR VERMEZ, ASLA İHMAL ETMEZ. Çünkü onu gösteren aynadır. Kurumlar, belediyeler, yayalar, sürücüler, esnaflar, aileler, çocuklar, gençler, yetişkinler, bütün herkes ona göre pozisyon almalı. Duyarlı olan herkese de teşekkür ediyoruz.
Bakmadan Geçme