Doğaseverlerden Hatıra Ormanı'nda örnek temizlik seferberliği
Doğaya duyarlı vatandaşlar, Toprakkale Seyir Tepesi'nde bulunan 100. Yıl Hatıra Ormanı'nda çevre temizliği etkinliği düzenledi. Yaz mevsiminin yaklaşmasıyla birlikte piknik ve mesire alanlarında artış gösteren çevre kirliliğine dikkat çeken doğaseverler, vatandaşlara doğayı koruma çağrısında bulundular.
Sosyal yaşam alanlarından biri olarak öne çıkan 100. Yıl Hatıra Ormanı, son günlerde ortaya çıkan çevre kirliliğiyle gündeme geldi. Özellikle hafta sonları ziyaretçi akınına uğrayan bölgede bazı duyarsız kişilerin geride bıraktığı çöpler, hem doğaya zarar veriyor hem de bölgenin doğal güzelliğini gölgeliyor.
Piknik yapmak amacıyla bölgeye gelen bazı vatandaşların geride bıraktığı plastik şişeler, yiyecek ambalajları, cam kırıkları, poşetler ve çeşitli evsel atıklar Hatıra Ormanı'nın birçok noktasında kötü görüntüler oluşturdu. Çevreye rastgele bırakılan atıkların yalnızca görüntü kirliliği oluşturmadığını belirten doğaseverler, aynı zamanda doğal yaşamı tehdit ettiğini ve çevre sağlığı açısından ciddi riskler barındırdığını ifade ettiler.
Doğal güzelliği ve Van Gölü manzarasıyla vatandaşların sıkça tercih ettiği Hatıra Ormanı'nda yaşanan çevre kirliliği, bölgeyi ziyaret eden vatandaşların tepkisine neden oluyor. Vatandaşlar, böylesine önemli bir doğal alanın korunması gerektiğini belirterek çevre konusunda duyarlılık çağrısında bulundular.
Doğaseverler harekete geçti
Ortaya çıkan manzaranın ardından harekete geçen doğaseverler, bölgede geniş çaplı temizlik çalışması başlattılar. Ellerine çöp poşetlerini alan gönüllüler, ormanlık alan boyunca biriken atıkları tek tek toplayarak çevreyi yeniden temiz hale getirdiler.
Saatler süren çalışma boyunca çok sayıda plastik atık, cam şişe, yiyecek ambalajı, kâğıt, izmarit ve çeşitli evsel atık toplandı. Temizlik çalışmasına katılan gönüllüler, doğaya bırakılan çöplerin her geçen gün arttığını ve bu durumun kendilerini derinden üzdüğünü ifade ettiler.
Yapılan çalışma çevrede bulunan vatandaşlar tarafından takdirle karşılandı. Bölgeyi ziyaret eden vatandaşlar, doğaya sahip çıkan gönüllülerin örnek davranış sergilediğini belirterek benzer etkinliklerin artması gerektiğini dile getirdiler.
“Doğa hepimizin ortak yaşam alanı”
Temizlik etkinliğine katılan doğaseverlerden Metin Abi, özellikle yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte piknik alanlarında yoğunluğun artacağını belirterek vatandaşlara çevre konusunda önemli uyarılarda bulundu.
Çevre temizliğinin yalnızca belediyelerin ya da kamu kurumlarının sorumluluğunda olmadığını ifade eden Metin Abi, doğanın herkesin ortak yaşam alanı olduğunu ifade etti.
Metin Abi, “İnsanlar burada vakit geçiriyor, aileleriyle birlikte manzaranın tadını çıkarıyorlar. Ancak bazı kişiler yedikleri ve içtikleri ürünlerin atıklarını doğaya bırakıp gidiyorlar. Bu durum gerçekten üzücü. Doğa bizlere emanettir. Onu korumak hepimizin görevidir. Herkesin biraz daha duyarlı davranması gerekiyor” dedi.
Çevre bilincinin küçük yaşlardan itibaren kazandırılması gerektiğini vurgulayan doğaseverler, çocuklara doğa sevgisinin aşılanmasının gelecekte çevre sorunlarının azalmasına katkı sağlayacağını ifade ettiler.
Cam atıkları yangın riskini artırıyor
Doğaseverler, özellikle cam atıklarının büyük risk oluşturduğunu belirterek sıcak havalarda orman yangını tehlikesinin arttığına dikkat çektiler. Gelişi güzel bırakılan cam şişelerin güneş ışığını yansıtarak kuru otların tutuşmasına neden olabileceğini ifade eden gönüllüler, küçük ihmallerin büyük felaketlere yol açabileceğini vurguladılar.
Özellikle yaz aylarında bölgede yoğun insan hareketliliği yaşandığını belirten vatandaşlar, çevreye bırakılan atıkların yalnızca doğayı kirletmekle kalmadığını, aynı zamanda yangın riski nedeniyle ciddi tehlikeler oluşturduğunu dile getirdiler.
Doğaseverler ayrıca plastik atıkların uzun yıllar doğada çözünmeden kaldığını ve toprak ile su kaynaklarına zarar verdiğini belirterek çevreye bırakılan her çöpün ekosisteme zarar verdiğini vurguladılar.
Vatandaşlara çevre duyarlılığı çağrısı
Temizlik çalışmasına katılan gönüllüler, piknik yapmak için bölgeye gelen vatandaşlara çevre temizliği konusunda daha hassas davranmaları çağrısında bulundular. Çöplerin mutlaka çöp kutularına atılması gerektiğini belirten doğaseverler, herkesin doğayı temiz kullanmasının gelecek nesiller açısından büyük önem taşıdığını ifade ettiler.
Bölgedeki çevre kirliliğinin önüne geçebilmek adına farkındalık çalışmalarının artırılması gerektiğini ifade eden vatandaşlar, çevre bilincinin toplumun her kesimine yayılması gerektiğini kaydetti.
Yapılan temizlik çalışmasının ardından Hatıra Ormanı yeniden temiz bir görünüme kavuşurken, doğaseverler benzer etkinlikleri sürdürmeye devam edeceklerini belirttiler.
Çevreyi korumanın herkesin ortak sorumluluğu olduğuna dikkat çeken gönüllüler, “Temiz çevre geleceğe bırakılacak en değerli mirastır” mesajını verdiler.
Bu tip ormanlık alanlara, koruluk alanlara, park ve yeşil alanlara, rekreasyon alanlarına sadece "İNSANLAR" alınsın. Çünkü "insanlar" akıl, bilgi, bilinç, duyarlılık sahibi canlılardır. Doğruyu yanlışı, iyiyi kötüyü ayırt etme bilgi, bilinç ve ahlakına sahiptir. Çünkü insanlar yaşadığı yeri kirletmez, kullandığı yeri kirletmez, gezip gördüğü yeri kirletmez. Çünkü insanlar çevreyi ve doğayı kirletmez. O halde buralara sadece "insanlar" alınsın
Bakmadan Geçme







