300 Kilo İnci Kefali Van Gölü'ne bırakıldı
Van'ın Tuşba Belediyesi ekipleri, inci kefali av yasağı denetimlerinde yaklaşık 300 kilo canlı balığı kurtararak doğal yaşam alanına bıraktı, kaçak av malzemelerine el koydu.
Van’ın Tuşba Belediyesi, inci kefalinin üreme döneminde korunmasına yönelik denetim çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Belediye ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde yaklaşık 300 kilo canlı inci kefali ele geçirilerek yeniden doğal yaşam alanına bırakıldı.
Van Gölü’nde yaşayan ve üreme döneminde tatlı sulara göç eden inci kefalinin korunması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, Van Gölü’ne dökülen akarsular ile mansap bölgelerinde yoğun denetimler gerçekleştirildi. Kaçak avcılığın önüne geçmek amacıyla yapılan kontrollerde yasa dışı avcılıkta kullanılan çok sayıda ağ ve çeşitli av malzemelerine de el konuldu.
Tuşba Belediyesi ekipleri, inci kefalinin üreme sürecinde korunmasının ekolojik denge açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, denetimlerin av yasağı süresince kararlılıkla devam edeceğini belirtti.
Yetkililer ayrıca vatandaşlara çağrıda bulunarak, inci kefalinin korunmasının Van Gölü’nün geleceği açısından önemli olduğunu ifade etti. Kaçak avcılıkla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin sürdüğü belirtilirken, doğal yaşamın korunmasına yönelik çalışmaların devam edeceği kaydedildi.
Bakmadan Geçme